onsdag 13 februari 2008

still here

Inatt drömde jag bland annat att jag skulle iväg till Marocko och genomgå träning för att bli främlingslegionär. Ryggan var skittung och jag undrade hur jag skulle orka gå från den ena busshållplatsen till den andra. Så funderade jag på hur jag skulle orka genomgå utbildningen om jag inte ens orkade min egen rygga och hur jag skulle klara den avslutande ryggsäcksmarschen (typ baskermarschen antar jag, fast i öknen). Sonen skulle bo på fritids, men det var liksom lungt - för han visste att jag bara tränade, inte krigade.

Innan jag somnade igår tittade jag på Lobstermen på Discovery och drömde om att gå på en sån båt nån gång, det verkade lagom livsfarligt och häftigt. En krabbfiskarbåt hade gått lika bra. Efter det var det nått program som hette Världens tuffaste brödraskap om en armé viltvårdare i Afrika. Och kombinationen av dessa två skapade militär i Marocko.

Men imorse när jag vaknade längtade jag allra mest till Island och en vecka på hästryggen. Hade jag haft pengar hade jag åkt på studs och tagit syrran med mig. Jag har lite för välutvecklad äventyrartarm för att vara förälder. Men det är kanske bra, annars hade jag nog varit typ död nu.

Förresten drömmer jag ganska ofta om för tunga ryggsäckar som gör att benen viker sig under mig. Nu var det ett tag sen sist, men inatt kom det. Vilket innebär att jag bör chilla lite och inte rusa iväg och ta på mig för mycket.


Och nu är det snart för sent för mig att hinna träna. Skickligt!

Inga kommentarer: