fredag 1 februari 2008

Ekonomi

Ekonomi är fan nått av det tråkigaste som finns. Och det är ju nödvändigt att ha koll på den. Vilket jag inte riktigt orkat ha på sista tiden. Det ska bli ändring på det, ska bara att sätta mig ner de där timmarna som behövs... Ska ordna till nån typ av balanskonto så att jag slipper överraskningar i form av 11000spänniräkningarmånader.

Det blir en knaper månad insåg jag när saldot bara låg på lite över tusenlappen när jag tittade nyss. Syrran är skyldig mig ett par hundringar som jag kan kräva in, jag ska sälja ett par svettiga gamla skor till nån fotfetischistsnubbe för ett par hundra och sen blir det väl till att gå igenom gömmor och förråd efter saker att kränga på blocket. Jag ska FAN INTE röra pengarna på fondkontot, if it so kills me! (Särskilt inte sedan de fortfarande går ner i värde.) Jag är glad att jag satte in de oväntade tusenlapparna där och inte på lättåtkomliga sparkontot. Ska bara klippa kreditkortet också, detta djävulens påfund. Eller lämna det i en nära väns försorg, som noga förhör mig om inköpens nödvändighet innan utlämnande...

Ordning och reda. Ordning och reda...

Inga kommentarer: