tisdag 12 februari 2008

Jäs

Hur jävla jäsigt är det på en skala att planera in att sova hela dagen? Bara för det ska jag inte göra det. Ska komma iväg och träna och handla mat för räkpengarna. Räkor är big business. Ska skicka två paket med akvarieväxter också, tyvärr inte lika fett med cash i den branschen. Men några kronor hit och dit betyder att jag kan ta en fika hit och dit utan att få dåligt samvete. Vilket för övrigt suger. Dåligt samvete alltså, inte fika. Senare i veckan ska det maratonfikas med ev. ny bekantskap.

Fick förresten en cd i posten i slutet av förra veckan. Söta kexet T hade snickrat cd med medföljande meddelande "bilmusik till nästa gång du lånar bilen" och det låg både ettochtvåochflera underliggande meddelanden i låtvalen. Jag menar: Heart sized crush, Nu har jag fått nog, Love is wicked och Supermassive black hole... My god. Men jag blir bara glad i hjärtat, inte störd och avig. Älskar när människor lägger ner tid, kraft och kreativitet för att säga något eller bara glädja. Själv är jag dålig på det, jag blir uttråkad redan på idéstadiet. Men jag har andra sätt. Som pure fucking kärlek och öppenhet tex. Det brukar också uppskattas.

Inga kommentarer: