söndag 24 februari 2008

Finhelg

En bra jävla helg. Fredagen blev svår att toppa I say.

Men gårdagskvällen spenderades hos Anders lagandes veggolasagne, ätandes dito, med tedrickande, umgåsande, vinylbotaniserande och filmtittande.

Idag tog jag bussen ut till Oxie, lånade bil och syster och körde ut till den skånska slätten. Där vinden hittar in överallt och har fri lejd över åkrarna. Frusen in till benet, hästbuffad och kattspunnen (och med sår i öronen) körde vi sen nån lång konstig omväg hem till föräldrarna.

Körde förbi en trafikolycka och höll på att själv krocka när jag (lite sent) upptäckte att min avfart var avspärrad. Höll förresten på att bli krockad med också, i en rondell av en idiot som skar in precis framför mig och svängde vänster från högerfilen. Att köra bil är livfarligt. Man kan dö.

Nu lyssnar jag på Leonard Cohen, fryser fortfarande och ska sätta på tevatten snart. Anders kommer hit och jag har en aning om vad vi ska prata om.

Inga kommentarer: