onsdag 6 februari 2008

hejhallå

Tog mig mycket motvilligt till gymmet igår. Försökte slingra mig ur det - kände mig verkligen skittrött, men den där sidan av mig som faktiskt har karaktär tog tag i saken till slut. Undanflykter undanflykter, tro mig... Jag förstod hur viktigt det var att ta mig dit, efter två veckors uppehåll, så jag hade inga krav på prestationer på mig. Gå dit, vifta med armarna, drick vatten, kolla läget, tjenis tjenis och gå hem typ - det dras 200 spänn från kontot oavsett liksom. Igår gick det alltså. Syrran var med och fick sola på mitt klippkort, sen satt hon bredvid mig när jag stod på trappmaskinen i 20 minuter. Och som jag vet, så blev jag pepp efteråt och hade inte svårt att ta mig dit idag och köra på riktigt. Gött. Såg en kvinna där idag som mest såg ut som en man. Blonderat hår, full krigsmålning och sillisar, men ändå - hon såg ut som en kass transa typ.

Sålde lite räkor, sorterade lite räkor, tömde ytterligare ett akvarie (så nu har vi bara 3!!!) och sen kom sonen hem med en kompis och det var fullt ös. Eller ja, det gick jättebra tills sonen bestämde sig för att använda ett lysrör till trumpinne. Kraschkras och efterföljande total tystnad. Jag blev inte alltför arg, utan dammsög upp det.

Har kommit på att jag inte ska sitta med när sonen har kompis här över middagen. De får sitta och äta tillsammans och tramsa bäst de vill. Så slipper jag att konstant skälla och tjata, bli stressad och få magknip. En temporär lösning, hoppas självklart på att kunna äta i alla möjliga sällskap sen.

Imorgon sticker jag till stugan i Höör och ugglar. Får se hur länge jag blir kvar.

Ciao.

Inga kommentarer: