lördag 16 februari 2008

Dagen i korthet

Avverkade 3 timmar på Andys lekland tillsammans med sonen, dennes klasskompis och hans mamma. Ungarna såg vi inte mycket av och jag är djupt imponerad över hur bra jag orkade med och hur mitt humör höll sig stadigt uppe. Det borde vara ett eldprov alla utbrända får gå igenom när de säger sig må bättre. Klarar man 3 timmar där är man fan seriöst på bättringsvägen. Även om jag var helt slut i huvudet efteråt. Sen åkte vi hem, lagade middag med kexet T som tittade förbi, barnen lekte. Han var inte överdrivet förvånad över min flathet, men blev svartsjuk av att jag bara några månader efter att vi gjort slut allvarligt funderat på att flytta ihop med Anders. Att någon annan än han betyder något i mitt liv. Oavsett relationsform.

Vi kan nog bli väldigt goda vänner om han bara släpper sånt trams. Det som var var ju äkta och fint och bra. När det var bra. Håll kvar och när minnet av det istället för att svartsjuka dig liksom.

Nån var trött och däckade omgående efter läggdags.

2 kommentarer:

Anders sa...

En enkel feministisk analys visar att det inte är så märkligt att T är sotis på mannen som du har ett ytterst platoniskt förhållande med, men struntar i om du har sex med aldrig så många kvinnor. Det är frågan om vilken man som ska ha makt över dig, vilken kuk som ska regera över din fitta. För att vara övertydlig vill jag då påpeka att jag inte har för avsikt att regera över någon. Det är liksom grunden i vår vänskap.

Em sa...

Du har rätt i stort. Men till T:s försvar så var det jobbigt att någonannanvemsomhelst skulle betyda mest i mitt liv - någon som inte är han. Nu råkade det vara du som var det konkreta exemplet. :)