torsdag 6 mars 2008

Update

Det snöade häromdagen. Och det snöade lots. Vi höll på och fejade i stallet och skulle sen ta in hästarna. Vi möttes av en snövägg och mörker. Famlade mig i blindo ner till bortersta hagen och kallade förgäves på djuren. De hörde mig inte i stormen, så jag var tvungen att gå ända längst bort för att de skulle se och höra mig. Sen gick vi på ett led, med mig i täten, mot stallet. Det såg nog roligt ut. Fick ha bilen stående på tomgång för att vi skulle se någonting öht. Men det gick bra.
Idag är sonen lämnad i skolan, hästarna utfodrade och en massa mil redan körda. Det har blivit en del. Jag står i bilköer, flyger med lätthet mellan inre och yttre ringvägar och slappnar verkligen av där högt uppe i Terranon. Avskyr dock djupt skylten jag kör förbi 4 gånger om dagen. Vellinge, här är friheten större och skatten lägre. Men nu är sonen hos sin far, så nu behöver jag kanske inte se den så ofta.

Vi ser fasaner, harar och rådjur i princip dagligen. Mockar en massa skit och öser upp många kilon havre och hö. Det är ett heltidsjobb att vara här. Vi stupar i säng kl 22 varje kväll och orkar liksom inte röra ett finger efter att vi kommit in från stallet vid 20. Det är hundar som ska rastas, hästar som ska medicineras, fodras, ryktas, hämtas havre till och ridas. Släppas in och ut i hagar och fångas in när de rymmer. Sen ska man helst hinna få i sig lite mat själv mellan varven och hålla efter huset någorlunda. Men vi lägger ambitionsribban lågt. Djuren går först. Om man har tur hinns det med att fika frukost på Espressohouse, hälsa på hos flickvännen och göra utflykter som inte är nödvändiga.


Idag blåser det. Det är en bra dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag räknar lite på fingrarna här och får det till att du borde tilla in i civilizationen snart igen. Jag ser fram emot livliga dagboksinlägg och bilder på fejsboken.

-erik