lördag 29 mars 2008

Kräk

I torsdags natt vaknade jag av att sonen la en spya i min säng. Han hade kommit insmygandes nån gång på natten och 02.37 kom alltså spyan. Kul. Upp, trösta, torka, tvätta av och dra av sängkläder. Det sögs snabbt in i min 180x200 stora bäddmadrass... Sen hackades resten av natten sönder av spyor. Typ en gång i timmen var det dags. Så igår bokade jag jättetvättmaskinen och tvättade alltihop. Sängkläder, bäddmadrassens överdrag, täcken, påslakan, kläder och kuddar. Han åt en macka under dagen och verkade bättre, men när han fick alvedon mot huvudvärken gjorde magen revolt igen. Gissa var..? Jo, i min säng. Såklart. Jag hatar spya, hatar hatar hatar. Så jag har gått och mått pseudoilla hela tiden, nu har jag nog också fått det...

Och helgens alla planer blev omkullkastade. Men sånt är livet när man har barn.

Och igår kväll somnade vi 21.30. Jag ska definitivt börja lägga mig tidigare om kvällarna. Nu ska det bli ordning och reda. Mår så jävla mycket bättre när jag fått sova mina 8 timmar och det är så mycket enklare att komma upp också.

Inga kommentarer: