måndag 10 mars 2008

Himma

Jag är tillbaka. Skönt att komma hem, även om det var skönt att vara borta. Ens eget är ändå bäst. Om bara mitt egna vore beläget på landet. I den naturen och den miljön. Gärna med några djur också. Nu ska jag njuta av kvällen och simma runt i min mysiga Qi Gongbubbla. Imorgon eftermiddag får jag hem sonen, men innan dess ska jag hinna träffa mitt vackra A några timmar. För hon är verkligen fin.



Jag spyr på allt vad Medveten närvaro och KBT heter. Det handlar bara om att effektivisera sitt tänkande och varande. Att fungera i alla miljöer oavsett ditt eget mående och din egen historia. Man erkänner att alla människor har historier och kanske upplevelser som tynger dem, men de ska man stänga in och låta passera.

Förra året hade jag en stark upplevelse när jag var och pratade på VC, där sjukgymnasten gjorde nån hypnosliknande övning med mig. Jag skulle stå på en perrong och se ett tåg komma. På tåget var alla mina känslor instängda. Jag skulle låta tåget passera. Allt det jobbiga var där inne, inlåst och säkrat. När det kom emot mig kom gråten. Jag vill öppna den där dörren och ta tag i det som väller ut framför mina fötter. Inte förtränga, vara oberörd och effektiv. Jag vill ta fram, beröras, få känna, förstå och bli färdig.

Bring the fucking train on liksom. I'm ready.

Inga kommentarer: