onsdag 26 mars 2008

12 lakan

Råkade buda hem lite piercingutrustning på eBay, så kom och gör hål liksom.

Sen landade deklarationen på hallmattan idag och den var ingen rolig läsning. Satt i många långa minuter och glodde på den där raden som sa att jag ska betala tillbaka drygt 12000, utan att för den sakens skull fatta vad det stod. Det kan inte vara så. Det får inte vara så. Jag har inte råd. Inte nu. Dessutom kom min sjukpenning idag och tack alliansen för att jag nu efter ett år som fattiglapp får 1500 mindre in månaden. Som om det går att leva på mindre pengar liksom.

Det där med skatten måste vara fel. Verkar efter närmare koll som om Fryshuset sänt in dubbla (men väldigt skiftande) kontrolluppgifter. Får väl göra en ändring och hoppas på det bästa. Annars får jag väl låna av nån ingenjör med tjock plånka, såna vänner har jag av någon outgrundlig anledning ganska gott om... För föräldrarna lånar jag fan inte en spänn av!

Sen har jag läst Djurens rätts tidningar hela helgen och no more meat for me I tell ya. Hoppas jag inte blir allergisk mot bönor, linser och soja nu bara. Får hålla konsumtionen nere så gott det går så det inte triggar igång nått. Jävla jordnötter.

Var hos A igår och det var sjukt mysigt.

Inga kommentarer: