onsdag 23 januari 2008

Stök

Anyhow så mår jag bättre idag och ska göra den där grejen imorgon ändå. Den där grejen som kräver att man är frisk och som ni får se när den sitter där den ska.

Jag skulle ha åkt till IKEA idag, men inväntar syrrans sällskap på fredag. Sålde fiskar och golvlampa och gjorde om akvariet istället. Tömde ett av akvarierna helt och ska tömma ett annat till helgen, för att ersätta dem med ett mindre som jag köpt men inte hämtat. Jag har bil hela helgen, så jag kan få hem det och bli klar med akvariestöket. Måste bli av med mitt klumpiga skrivbord nu bara. Inte en jävel som ringt om det.

Snälla fina ex (bilutlånare T) kan vara bra att ha ibland. Jag känner inte många med bil och vill INTE be föräldrarna om något på ett bra tag nu. Det var ok att prata lite med T. Avspänt, neutralt men inte likgiltigt eller tråkigt. Jag är helt säker på att jag fattade rätt beslut när jag avslutade vårt förhållande i... oktober (?). Han ville ha svar, besked och bekräftelse. Han fick lite av varje, Em style. Han har gått och hoppats på att vi kanske skulle bli tillsammans igen, uppenbarligen har jag varit otydlig på den fronten. Nu finns det garanterat inga frågetecken kvar iaf, och det verkade som om han blev lättad på ett vis.


Pappa kommer hit i helgen och sätter upp alla lister. Jag har inte sagt något om att det dröjt som fan och funderade t o m på att anlita hantverkare för att göra det. Men igår sa han helt på eget initiativ att han ska göra det. Surt och besvärat, men det skiter jag i. Gör det klart det du påbörjat bara, så ska jag aldrig mer be er om något. Jag har bott i lägenheten i snart 2 år och är inte klar än... En skulle varit händig. Då hade det blivit klart på en vecka, med tanke på min intensitet när jag väl sätter igång med något.


Nu är det Jersey girl på tv3. Lovely! Det är en fin film.

1 kommentar:

Anders sa...

Ja, den är fin. Bättre än Arn. Sett this is England än?