onsdag 2 april 2008

Irri

Var och handlade medan tvätten torkade. Först skulle jag till apoteket på värnhem som var tomt, stängt och flyttat. Irritation. Sen hittade jag inte en av grejerna jag skulle köpa inne på agan. En rolig grej som jag verkligen var inställd på att få tag på. Irritation. Men jag jobbade med det och lugnade ner mig. Sa till mig själv att det är ok att känna dig blåst och besviken, men världen går inte under för det. Det var inte tvunget att ske idag, bara jag som ställt in mig på det. Den jävla förväntansångesten alltså.

AF har inte hört av sig än. Och de senaste dagarna har jag flera gånger kommit på mig själv med att bita ihop tänderna hårt - omedvetet. Det är höstens ekonomi jag går omkring och tänker på. Jag är stresskänslig, men jag är uppmärksam på det och kommer aldrig låta det gå lika långt som det gjorde 2006.

Inga kommentarer: