måndag 19 maj 2008

Hejdå

Svängde av mot Hvilan och hejhopp var jag ute på landet. Jag ville inte hem igen. Jag måste ut. Eller åtminstone ut mer. Skolan var finfinfin. Alla växthus, maskinhallar och undervisningsrum - både rent fysiska rum och gröna rum. Jag fick lust att bara slå upp ett tält och stanna för evigt. Jag tror det är ett gott tecken.

1 mil på cykel i var riktning, varav den senare milen avverkades i ösregn. Ingen match. 67 kallade till intervju, 30 platser. Jag tror jag gjorde bra ifrån mig, även om jag var bajsnödig av nervositet. Men hur kan man veta? Well, innan midsommar kommer beskeden - så innan dess tänker jag inte fundera mer på saken.

Fick förresten en lite lustig fråga. "Så du slutade gymnasiet förra året?" Eh, nej lilla vän, men... tack..? Bondade lite grann med en tjej som hette Nadine. Hon hade fräknar och var söt. Samma störda humor som jag också. Om vi kommer in båda två kommer vi nog att ha kul ihop.

Finns en massa saker som jag funderar på att jag skulle skriva blogg om hela tiden. Men jag har en avvänjningsperiod och då ingår det att inte ge efter för såna infall. Det har funkat förr. Så, hejdå...

1 kommentar:

Linnéa sa...

haha den har jag oxå fått.. "tog du studenten förra året eller...?"

ehhh nej inte riktigt men tackar som frågar.

håller tummarna för att du kommer in!