söndag 25 maj 2008

Fucked up

Jag har drömt lite konstigt inatt... Inget som säger nån annan nått, men mina föräldrar bodde i ett vikingastockhus med jordgolv. Det doftade tjära och drog in genom springorna. Jag tyckte det var helt underbart. Sen åkte jag buss alldeles för långt och såg lejon, rävar och katter jaga små lamm genom en skog och en hage, där jag gått dagen innan. Tänkte att jag nog inte ska ta den vägen fler gånger. Skulle till en liten sjö och vara i naturen men jag hamnade i en liten stad typ Skövde (?), tänkte att jag är ju inte intresserad av att shoppa, och var jättetoanödig. Hittade en offentlig toa, där ett gäng smågangsterkillar ockuperat hela damsidan. Fick skälla på dem och såklart lyssnade de inte. Hittade en öppen toa, men där var en kille där inne. Jag tänkte "Ha! Jag ska kissa på honom!" och satte mig. När jag kissat på honom tittade han upp på mig (svart hår, bruna ögon) och jag såg att han bara var nått år typ och var övergiven. Så jag drog upp honom ur kurran och kände en otrolig moderskänsla. Efter många om och men då jag hamnat i diskussion med två arabiska kvinnor om vad som var bäst att göra och de menat att vi inte skulle gå till polisen eller soc, så tog nån hand om honom och jag åkte hem till stockhuset igen. Lyckades hoppa av på rätt hållplats fast busschauffören viskade ut hållplatsnamnen. Sen satt jag och krånglade med föräldrarnas dator som inte alls spottade ut de bokstäver jag tryckte på och kände att jag var väldigt täppt i näsan. Försökte rensa näsan med tops, och nu var jag plötsligt i deras radhus i Arlöv och de var på väg in genom ytterdörren. Jag hann tänka att jag ju inte hunnit städa och att de skulle bli irriterade för att jag varit hemma så länge och inte gjort nått vettigt. Sen vaknade jag, tydligen av några röster som snackade precis nedanför mitt fönster. Täppt i näsan. Krejsi.

Funderade på vad jag vill göra idag. Solen skiner. Ringde mamma men hon svarade inte. Syrran svarade inte heller, utan klickade mig! Förmodligen bakis. Pappa svarade och påminde om att mamma är i Turkiet och bekräftade att syrran sov. Då kände jag inte längre nån lust att åka ut dit längre. Går nog och tränar istället. Eller tar en lång promme.

Inga kommentarer: